Jag väljer det som är bra för mig

Det är helt sjukt hur mitt liv har förändrats de senaste två åren. Jag trodde att livet skulle komma och knacka på min dörr och bara ordna upp sig, tills jag insåg att mina val jag gör påverkar mitt liv. Jag har börjat se allt som possitivt, att allt händer av en anledning. Både bra saker och dåliga saker. Oftast blir dåliga saker någonting bra, man får insikt och lär sig något. Jag bestämmer hur mitt liv ska vara. Jag har visserligen långt kvar om jag ska komma dit jag vill nå. Men jag tar en dag i taget och gör det bästa utav den. Jag kan fortfarande vakna upp ibland och tycka att allt är piss, men då får det vara så den dagen, ibland behöver man bara deppa av sig för att sedan inse att det kanske inte är så illa trots allt. Jag har väldens bästa pojkvän som jag lever mitt drömliv med, vi gör saker och har drömmar tillsammans, vi gör mycket, och det betyder också att man måste jobba en del. Men det är det värt. Att jag även har jobbat mig uppåt på min arbetsplats och nu har delat chefsansvar är något jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Sen att jag kanske inte har planerat att stanna där hela mitt liv så är det i allafall en sjukt bra merit för framtida jobb. Jag älskar mina vänner, och jag är sjukt glad att jag har dom. Jag träffar dom ganska flitigt och jag har blivit mycket bättre på att höra av mig. Jag har många nära vänner, och alla är dom unika på sitt eget lilla vis.
 
Jag känner mig för en gångs skull i mitt liv behövd, jag klarar av saker och jag kommer framåt i livet, kanske är det att bli vuxen? Vilket som så ha jag hittat mig själv, jag vet vad jag vill och jag klarar mig själv och står på egna ben. Jag är stolt över mig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback