Tycker synd om er som går på detta

Kära Vänner!
Detta är inget skämt.

Bill Gates (ägare av Microsoft) delar ut av sin förmögenhet. Om ni inte
tar detta mail på allvar, kommer ni att ångra er! Windows är fortsatt det
mest använda programmet.  Microsoft och AOL gör ett försök med utskick av
detta elektroniska besked (e-mail beta-test). När du sänder detta mail
vidare till dina vänner, kan  Microsoft spåra när vi använder programmet
under 2
veckor.

Till varje person, som skickar detta mail, betalar Microsoft 245 EURO.

För varje person, som tar emot detta mail och sänder det vidare till
andra, betalar Microsoft 243 EURO.

För varje tredje person, som tar emot mailet, betalar Microsoft 241 EURO.

Under de närmaste 2 veckorna kontaktar Microsoft dig för att bekräfta din
adress och för att sända dig en check.

Med vänlig hälsning
Charles Bailey
General Manager, Field Opérations.
1-800-842-2332  1-800-842-2332     Ext. 1085 or
904/245-1085  904/245-1085        or RNX 292-1085'

Tänkte att detta var svindel, men 2 veckor efter att ha mottagit och
vidaresänt detta mail, tog Microsoft kontakt med mig för att få min adress
och jag mottog en check på 24.800 EURO.

Du ska sända detta mail innan testet löper ut. Sänd det till så många som
möjligt.Om någon har möjlighet att göra detta så är det Bill Gates. För honom
räknas det som en reklamutgift.

Du bör kunna motta minst 10.000 EURO.

Intel och AOL förhandlar om att fusionera, varvid bolaget blir det största
i världen. För att vara säkra på att även i  fortsättningen vara det mest
använda, har Intel och AOL gjort ett försök som detta.


Detta hittade jag i min mejl nyss. Haha, folk är så giriga alltså.

Här kommer mina anledningar till att detta inte skulle fungera:
  1. Varför i helvete skulle världens rikaste man ge pengar till folk som skickar runt ett kedjemejl som inte ens är reklam utan det står bara att man får PENGAR. Han skulle kunna ge alla människor i hela världen 72 kr var, så mycket pengar har han i dagsläget. Men varför skulle han ge någon random människa 100.000 kr för att skicka runt på ett mejl, om det stämmer skulle hans pengar vara slut för länge sen.
  2. I slutet av mejlet står ett namn, en adress och ett telefonnummer som lyder:
Gunilla Nordlöf
Lönekontoret
87280 Kramfors
0612-10059
Söker man på hitta.se så finns namnet, men inte i Kramfors, det finns inget lönekontor i Kramfors och telefonnummret går inte till någonting. Så, där fattade jag direkt att detta är en bluff. Och om någon verkligen har fått pengar skulle jag väldigt gärna vilja veta det? Om inte annat hade man ju hört talas om det. Men tills dess så vill jag inte ha fler sådana här mejl, dem tar för mycket plats i min inkorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback