Glassbil

Igår var en tung dag. Började med att jag kom till jobbet, och fick göra allt som den som jobbade innan mig skulle ha gjort. Sen mellan 20.00 och 21.00 vart jag bombad med folk, det var hur mycket folk som helst. Så jag hann inte förbereda inför stängningen. Sen fem över nio gick jag ut och skulle sätta upp luckorna, då blir folk sura för att jag ska stänga. Sen när jag väl hade stängt kom jag på att frityroljan måste bytas, så jag försökte gör mitt bästa, har aldrig bytt förut. Det gick åt helvete, det var 180 grader varm olja på hela golvet, plus att det hade stänkt på mina fötter och på händerna, inte vidare skönt. Sen fick jag stå där och skura 30 minuter innan allt var borta. Sen kunde jag koncentrera min på stägningen. Halv elva var jag därifrån, jag var alltså där en timme längre än vad man brukar vara. Jag ska aldrig mer byta olja, det ställer bara till problem.

Idag ska bli en intressant dag. Jag ska få åka med potus i hans glassbil. Vi ska köpa mat från Ciccis och äta i bilen. Sen på fredag drar vi till leksand för en lite kortare semester. Vi kankse åker på torsdag kväll också om pontus får ledigt då. Ska bli så skönt att komma iväg. På onsdag ska jag även träffa Sofie, min fruga. Ska bli så så kul, har inte sett henne på jätte länge!


Min pappa sa att jag skulle bli en prinsessa när jag blev stor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback