Jul?


Jag kan inte rå för det, men jag tycker verkligen inte om julen. Jag tycker det är för mycket ståhej för ingenting. Jag tror inte att jag har ett ända positivt minne från julafton, jo ett kommer jag ihåg, det var när jag var fem år och fick en docka som kunde pinka. Men vad betyder det för mig idag då? Inte ett piss. Människor idag har glömt varför vi egentligen firar ju, vi har gjort det till något som det egentligen inte ska vara. Julen för mig är en dag då man umgås med människor som står en nära. Att äta god mat och kolla på Kalle anka. Mycket mer en så är det inte. Jag har inte önskat mig något i julklapp, vill inte ha någon, har inte heller köpt någon. Nu känner jag mig som Grinchen. När jag blir äldre kankse jag uppskattar julen mer, eller jag hoppas det.

Kommentarer
Postat av: Frida

Känner precis likadant Malus!

2008-12-07 @ 14:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback