Inget slutbetyg = Dålig framtid?

Jag blir så less på sådana männikor som inte tänker sig för innan dom öppnar käften. Jag kommer nu gå ur gymnasiet utan slutbetyg. Det är mitt eget val och jag har vetat om hela tiden att jag inte kan plugga upp betygen heller. Men jag blir så besviken på folk som klankar ner på en hela tiden. Som min lärare sa inför hela klassen här om dagen: "Har man inget slutbetyg så kan man inte lyckas i livet". Jaha, okej, var det riktat mot mig då eller, efter som jag sitter där. Han vet att jag inte kommer få något slutbetyg. Eller när jag skulle gå till våran SYO och prata med henne att åka till Thailand 6 månader efter gymnasiet och plugga upp mina betyg, som på komvux. Då får jag till svar att utan slutbetyg kan jag inte åka till Thailand och plugga. Det har varit min dröm hur länge som helst. Bara för att jag hade ett jobbigt år i ettan och missade så mycket så ska det gå ut över hela mina framtid och alla mina drömmar. Eller när jag ser fram emot att ta studenten så säger många: "Men du kommer ju inte ens ta studenten på riktigt!". Nej det kankse jag inte kommer göra, men jag har kämpat så jävla hårt för dom få betyg som jag kommer få. Och när lärarna inte ens kan ställa upp och hjälpa en, så blir man så jävla förbannad. Jag är så jävla less på det här nu, men jag har så lite kvar, och jag ska klara det!

                                            

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman skit jävlarna. Klart du kommer att lyckas! Bättre lön än lärare iaf. eller hur.

Puss kram

ML

2008-09-19 @ 19:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback